Mariola o kocim spojrzeniu… Dawniej ten slogan stanowił ciekawą i zarazem nowatorską grę słów, mającą za zadanie zainteresować konsumentów popularnym w latach dziewięćdziesiątych piwem Okocim. Chociaż marką włada obecnie Carlsberg, to jednak kompania nie planuje rezygnować z produkcji napoju, którego korzenie sięgają połowy XIX wieku. W ostatnim czasie w Biedronce pojawiła się limitowana edycja utrzymana w stylu retro – są to trzy puszki, których projekt graficzny nawiązuje do tego, jakim sygnowane były opakowania z Okocimem w ostatnim dziesięcioleciu zeszłego stulecia.
Biedronka z okazji 20 urodzin postanowiła nawiązać do początków swojego istnienia. Pomysł na opakowania w stylu retro nie jest autorski – z tego rozwiązania skorzystał m.in. Pilsner Urquell, czy chociażby sam Carslberg. Biedronka oprócz puszek z piwem Okocim w starym stylu, sprzedaje także m.in. legendarną gumę Turbo, konserwę Krakus i proszek do prania Dosia.
Okocim jednocześne świętuje 170 lat istnienia browaru, o czym informuje stosowny napis na każdej z trzech limitowanych edycji puszek. Są one koloru niebieskiego, czerwonego i zielonego. Niestety, maszyna, która pakuje puszki w tzw. czteropaki, czyni to losowo. Kolorystyka jest bardzo często słabo pomieszana. W wielu czteropakach znaleźć można np. trzy puszki koloru niebieskiego.
Ewentualne wątpliwości co do intencji producenta rozwiewa stosowny napis w dolnej części aluminiowego opakowania:
Okocim już od 170 lat stara się podążać z duchem czasu, dlatego stworzyliśmy limitowaną edycję inspirowaną opakowaniami sprzed lat.
Paweł Ruczko
Szczecin, 5.07.2015 r.